Indlånsgarantien kontanter/aktier
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
Jeg nærmer mig de 750.000 kr. i totalt “engagement" hos Nordnet.
Har jeg forstået det ret, hvis jeg siger at aktier ikke tæller med under indlånsgarantien?
F.eks. hvis jeg har 750.000 kr i kontanter, og 250.000 kr i A.P.Møller aktier og 250.000 kr i Apple aktier. Så krakker banken, men jeg mister ikke noget ?
Hvad sker der i øvrigt med aktierne? Overfører kurator dem til en valgfri bank/mægler?
Mvh
Thomas Jensen
Afhænger vel af havde der sker først eller på samme tid, Nordeas konkurs, A P Møllers konkurs, appels konkurs, dansk stats bankerot og verdens undergang.
Indskyder garantifonden dækker 100.000 euro… Ikke 750.000 kr. Blot en detalje 🙂
ja aktier kan de jo ik tage fra dig . de 750.000 er selvfølgelig kun hvad angår kontanter o.l.
Aktier er safe….
Teknikken i det kender jeg ikke.
OK tak, det regnede jeg nok med, men det er jo bedre at dobbeltchecke 🙂
/Thomas
Hvis Nordea går konkurs tror jeg helt ærligt roligt du kan skyde en hvid pind efter hele dit indestående. Det er mærkeligt at tror at Nordea, Apple elller ap Møller kan må konkurs uden at der er helt alvorlige og store problemer som statsbankerot eller en tredje verdenskrig igang,
Test – hvorfor snakker du om Nordea???
Spørger er kunde hos Nordnet.
Hvem ejer Nordnet?
Beklager forskrivning Bertelsen men fastholder pointen. Hvis så store virksomheder går konkurs er det illusorisk at tro at indskyder garanti fonden ikke også er i betydelig fare. Kortsagt det kommer ikke til at få lov at ske
HalliHallo skrev: “Hvem ejer Nordnet?"
Det tror jeg egentligt godt at jeg kan finde ud af, så undskylder spørgsmålet, idet der ikke er nogen grund til at spilde jeres kostbare tid.