Sparekasse svindlet for seks gange så højt beløb som først antaget
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Svindel for 5,4 mio. kr. ved at flytte rundt med penge og konti !
Det får mig til at kommentere:
De Bank-/Sparekassekunder der ALDRIG tjekker deres konti og ALTID tror på hvad bank-/Sparekasse"manden" siger, de må være meget naive ?
Som i supermarkeder, vil du have bonen ? JA selvfølgelig, den skal jeg bruge til at tjekke om der er begået svindel ! 🙂
Nu er det næppe i forbindelse med et dankortkøb i et dansk supermarked, at du bør frygte svindel. Bruger du kort visse steder i udlandet og særligt den manuelle såkaldte “fluesmækkerløsning", er det derimod almindeligt kendt, at der er risiko for svindel
Men man bør som minimum løbende gennemgå sine kontobevægelser for at sikre sig, at der ikke er sket hævninger – eller for den sags skyld også indbetalinger – som man som kontohaver intet kender til. I “gamle dage" kunne dette ske ved at sætte flueben ved posteringerne på kontoudtoget, i dag har de fleste netbanker en tilsvarende facilitet. At gemme notaer/boner hjælper naturligvis på hukommelsen og gør derfor kontohavers kontrol nemmere.
At en medarbejder i et pengeinstitut forgriber sig på kunders konti ses desværre jævnligt, og vil typisk ske ved overførsler fra kontoen som kontohaver intet kender til. I den slags tilfælde, vil pengeinstituttet naturligvis holde kunden skadesløs.
Om og i hvilket omfang der måtte ske uopdagede og uautoriserede hævninger på kunders konti i pengeinstitutter, kan man naturligvis ikke vide. Men eneste beskyttelse herimod, er kontohavers løbende kontrol af posteringerne.
Hvad er det nu for en sparekasse, som har lænset kunderne for 5,4 millioner kroner?
Der mangler ligesom lidt oplysninger i indlægget syntes jeg……………..