Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Og jeg er da overlykkelig hvis du har forstået at en rente beregning pr dag giver en mikroskopisk forskel i dine rente pr kvartal.
Nej niveauet på ekstrabladet er skam alt for højt til mig.der kommer jeg aldrig
“I 2014 ser tallene således ud:
31.03 restgæld: 167.440,75 renteudgift 3.135,47
30.06 restgæld: 165.626,22 renteudgift 3.135,61
30.09 restgæld: 163.811,83 renteudgift 3.136,69
hvorfor stiger min renteudgift selvom restgælden løbende bliver reduceret?"
Meget simpelt, det er antallet af rentedage i de forskellige måneder.
Rentetilskrivning 31/3 dækker over 31+28+31 = 90 dage
Rentetilskrivning 30/6 dækker over 30+31+30 = 91 dage
Rentetilskrivning 31/9 dækker over 31+31+30 = 92 dage
Og når du medregner de dage du har betalt ydelserne (valørdatoen) kommer det til at passe fint.
Næste rentetilskrivning for 92 dage vil være på 3.102 kr
Og TS havde jo fået svaret fra banken:
“Vi rettede henvendelse til banken, der oplyste, at den svage stigende tendens skyldtes, at 1. kvartal 2014 indeholdt færre dage end i 2. og 3. kvartal, hvorfor der skulle betales mere i rente i 2. og 3. kvartal."
Hej
Jeg siger mange tak for den gode forklaring, som hjalp. Og sætter stor pris på at du ville hjælpe.
Fortsat go’ weekend.
Mvh
Hej Stilren.
Rentesatsen på jeres boliglån er i den høje ende og jeg ville personligt afsøge markedet for at få rentesatsen længere ned…. Og renten er faldet siden 2010,så det burde være muligt at komme ned på 5-6 procent….. Skift bank er mit bedste råd…
Mvh.
Henrik
Nej – ik skift bank.
Det kommer til at gå op i spillemandspenge.
Begynd istedet at gøre noget virkeligt aktiv ved at starte med at afdrage. . Altså afdrag kraftigt istedet for pjat-afdrag