aktie afkast til livsrente?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg overvejer at hive min fortjæning hjem på aktierne her i år (eg ca30.000 kr)
Disse penge skal jeg selvfølgelig opgive til skatte far og derfor betale 27 % af (det er under 49.900 kr grandsen). Disse penge penge vil jeg så indsætte på en livsrente-pensionsordning (Jeg for fuld fradrag da det er unde 46.900 kr.). Lyder det fornuftigt?
Næ, ikke isoleret set uden at vide mere om din økonomi. Har du eksempelvis anden gæld kan det i de fleste tilfælde langt bedre svare sig at afdrage ekstraordinært på denne og herved spare renteudgiften
Personligt ville jeg ikke låse et så beskedent beløb helt til pensionsalderen.
Jeg har ingen gæld overhovedet. Og jeg har 140.000 kr i højrente kontorer samt ca 255.000 kr i forkellige aktier. Derudover har jeg en månedsløn på ca 20.000 efter skat hvoraf ca 9.000 er til udgifter samt en arbejds giver betal pensions opsparing på 5.500 kr som går til livs rente.
Personlig syntes jeg du burde tale med dine pensions- og bankrådgiver om du har behov for at spare mere op til din pension og i givet fald hvordan.
En indbetaling på ca. 47000 kr. vil jo ikke give mere end måske ca. 200 kr. netto månedligt, og hvis du kun agter at indskyde dette beløb på en ny konto, så æder det sig op i administration til pensionsselskabet.