Ratepension
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg skal starte med at spare op til pension. Jeg vil lave en ratepension hvor jeg skal sætte 4.000 kr. ind om måneden. Vi har ingen overenskomst på arbejdet. Er der nogen der kan anbefale hvor jeg skal starte en pensionsordning skal det være gennem banken? Hvem har laveste omkostninger og hvem giver højeste afkast? Er der nogen der har nogle anbefalinger.
Læs TÆNK penge august nr. 2014 – vælg passiv forvaltning – læs penge & privatøkonomi
Mig bekendt skal du vælge Nordnet, hvor det hele stort set er gratis.
Hvis du havde kikket i gamle svar, så var du stødt på mange tråde om netop det emne.
Et godt bud er at åbne et depot hos Nordnet som ikke opkræver en helt masse gebyrer. Det eneste du stort set skal betale er kurtage ved køb og salg af værdipapirer.
Jeg har selv to depoter hos Nordnet og placeret mine private pensionsmidler i to forskellige investeringsforeningsfonde med en blanding af obligationer og aktier. Det giver en middel risiko og så passer opsparingen mere eller mindre sig selv.
AP Pension kunne være en mulighed. De har nogle af markedets laveste omkostninger.
Men få tilbud fra flere steder så du kan sammenligne omkostningerne.
Det er alt for dyrt at anvende et forsikringsselskab, også AP Pension. men hvis du ønsker lidt dækningsgarantier
f.eks. invalidepension, børnepension, ægtefællepension , livsforsikring o.l., så kunne du måske oprette en konto i et for-
sikringsselskab for et mindre beløb.
Endnu engang: Ingen kan gøre det billigere end Nordnet efter min opfattelse.