Mybanker er ikke uvildige…………..
-
HalliHalloForfatter01-02-2016 22:24
Indlæg
-
1. februar 2016 kl. 22:24 #95190HalliHalloForfatter01-02-2016 22:24
Af denne artikel ses, at Mybanker af forbrugeromsbudsmanden er blevet tvunget til at følge markedsføringsloven og oplyse deres samarbejdspartnere.
Jeg har selv været udsat for det samme vedr. forrentning af indlånskonti, og spurgte panelet herinde, og der blev oplyst som en selvfølgelig, at grunden til at alle de gode tilbud ikke blev oplyst var, at jeg ikke var logget ind. Jeg undrede mig selvfølgelig meget over svaret og tænkte, at det ikke tydede på den store uvildighed, som Mybanker altid fremfører.
Men nu har forbrugerombudsmanden altså taget stilling og bedt Mybanker ændre praksis, hvilket burde være en selvfølgelighed.
1. februar 2016 kl. 22:57 #219260HalliHalloForfatter01-02-2016 22:57Hvor står Mybankers samarbejdspartnere i øvrigt opført?
2. februar 2016 kl. 11:21 #219276BecoolForfatter02-02-2016 11:21Hvis Mybanker.dk har samarbejdspartnere, bør det stå under Om Mybanker.
Man skal dog kigge ekstra godt efter for, at finde dem, men hvis man kigger under Om Mybanker.biz, finder man en del af dem: Børsen, TV2 Finans, Penge og Privatøkonomi, Dansk Aktionærforening.
Man kan kigger under, Mybanker Group A/S, samarbejdspartnere, finder man også nogle af dem
● Forbrug.dk
● JyllandsPosten
● Penge.dk
● dr.dk
● Dansk Aktionærforening
● FDB
● TV2.dk
● EPN.dk
● Politiken
● Euroinvestor
● Jyske Vestkysten
● Erhvervsbladet
● Business.dkKilde; “Facts om Mybanker.dk"
Som man nok kan se hænger de 2 lister helt ikke sammen, men mon ikke Søren Hofmeister kan svare på dette?
/becool
2. februar 2016 kl. 11:23 #219278BecoolForfatter02-02-2016 11:23“Man kan kigger under" – det er fanme godt dansk.
2. februar 2016 kl. 16:43 #219293RedaktionenForfatter02-02-2016 16:43Kære HalliHallo og Becool
Mybanker.dk har altid skulle følge markedsføringsloven og vi har altid kæmpet for at gøre det nemt for danske forbrugere at sammenligne priser bankerne imellem. Grundet ny praksis fra Forbrugerombudsmanden skal vi nu også leve op til kreditoplysningspligten, da Forbrugerombudsmanden nu kategoriserer os som kreditformidler. Denne udvidede prisskiltning blev allerede implementeret i fredags, da vi modtog afgørelsen. Mht skiltning af samarbejdspartnere har vi efterspurgt konkret praksis for hvorledes dette skal efterleves. Vi har indtil nu gjort opmærksom på at vi modtager henvisningsprovision fra vores samarbejdspartnere.
For yderligere information henviser vi til vores artikel af dags dato der kan findes her: http://www.mybanker.dk/artikler/meddelelse-fra-mybanker.dk
God dag og med venlig hilsen
Peter Jensen, Mybanker.dk2. februar 2016 kl. 16:43 #219294RedaktionenForfatter02-02-2016 16:43Kære HalliHallo og Becool
Mybanker.dk har altid skulle følge markedsføringsloven og vi har altid kæmpet for at gøre det nemt for danske forbrugere at sammenligne priser bankerne imellem. Grundet ny praksis fra Forbrugerombudsmanden skal vi nu også leve op til kreditoplysningspligten, da Forbrugerombudsmanden nu kategoriserer os som kreditformidler. Denne udvidede prisskiltning blev allerede implementeret i fredags, da vi modtog afgørelsen. Mht skiltning af samarbejdspartnere har vi efterspurgt konkret praksis for hvorledes dette skal efterleves. Vi har indtil nu gjort opmærksom på at vi modtager henvisningsprovision fra vores samarbejdspartnere.
For yderligere information henviser vi til vores artikel af dags dato der kan findes her: http://www.mybanker.dk/artikler/mybankers-bemaerkninger-til-forbrugerombudsmandens-afgoerelse
God dag og med venlig hilsen
Peter Jensen, Mybanker.dk3. februar 2016 kl. 19:36 #219348AnonymForfatter03-02-2016 19:36Hallihallo – good one.
Det bekræfter bare den del af min signatur jeg har haft fra dag 1. 😉
(tag den “morsdreng")
Peace out.
3. februar 2016 kl. 19:40 #219350AnonymForfatter03-02-2016 19:40Peter Jensen,
“Forbrugere, der ikke er logget ind, får kun vist et lille antal kreditmuligheder, hvor kreditudbyderen betaler Mybanker pr. ”klik” eller ”lead”.
Mybanker har oplyst, at virksomheden alene betragter sig selv som budbringer og medie. Derfor mener Mybanker ikke, at virksomheden er omfattet af markedsføringslovens oplysningskrav."
Vil det sige I fremover vil gøre opmærksom på, at I “henviser til tilbud" fra dem, som betaler jeres “uvildige" rådgivningsforretning uagtet, at I kender bedre tilbud?
Indtil videre svarer det til at gå i Netto og spørge dem i hvilken butik man skal købe sine bananer.. 🙂
5. februar 2016 kl. 8:53 #219416RedaktionenForfatter05-02-2016 8:53Kære Mathlian
Som nævnt har vi efterspurgt konkret praksis for hvorledes der yderligere skal henvises til at vi modtager henvisningsprovision. Vi tilbyder dog ingen form for rådgivning, men sammenligner blot priser på Mybanker.dk. Det vil altid være muligt at se alle priser ved at logge ind. Vi kender dermed ikke bedre tilbud end dem du kan blive præsenteret for ved at logge ind.
Med venlig hilsen
Peter
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.