Udenlandsk VISA kort
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej!
Jeg håber en kan hjælpe med et spørgsmål angående at have et udenlandsk betalingskort. Min far bor i Tyrkiet, men ønsker hver måned at give mig 500 kr, da jeg efter sommer skal starte på studie. Vi har derfor lavet en tyrkisk bankkonto med VISA kort, hvor jeg så kan bruge kortet i Danmark til at betale for eksempelvis benzin, transport etc. Bankkontoen står i mit navn – registreret med mit danske pas.
Nu er jeg dog blevet i tvivl om dette er lovligt, da man hører de mange historier om folk, der har penge i skattely. Kan det blive betragtet som det samme, og kan det derfor for indflydelse på min SU? Det er jo egentlig bare en far, der sender penge til sin søn. Vil jeg eventuelt skulle melde det til skat, eller vil de ikke ligge mærke til beløb af denne størrelse?
På forhånd tak! 🙂
Hvis man har en bankkonto i en udenlandsk bank skal det oplyses til Skat på en såkaldt Erklæring K.
Cikcilli – du kan have en konto i alle verdens lande uden problemer, og uden at det berører din SU.
Tak for svar. 🙂
Det vil altså sige, at jeg kan kontakte SKAT og oplyse, at jeg har en bankkonto i Tyrkiet, hvorefter de har adgang til at se kontoen? Vil jeg derudover skulle meddele, at de 500 kr der kommer ind på kontoen er en gave og ikke en indkomst fra en arbejdsgiver?
Google Erklæring K og du får svar på alle dine spørgsmål.