Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Men til børneopsparing og pension er ETF’er glimrende. Bankerne sælger de produkter de tjener mest på sådan er det bare. Hvis du mener andet så prøv at nævne de tre magiske bogstaver ETF og se din bankrådgivers ansigtkulør ændre sig. Havde engang den fornøjelse med en “pensionsrådgiver" meget underholdende.
Men banken finder kun produkter frem fra egen hylde og henviser ikke til passive foreninger som er markant billigere
ETF er også bare normalt dyrt at købe i banken pga ekstra omkostninger til kurtage og depotopbevaring. Så kan Nordnet kraftigt anbefales.
Jeg betaler 200 om året i gebyr thats it. Men ja hvis det er til andet end børneopsparing så ville jeg også vælge Nordnet.
Min udfordring er simpel: med en direktørstilling, 3 børn, 1 hund og hus med have er jeg afhængig af en god bank. Også fordi jeg ikke ved noget om investeringer eller interesserer mig for det. Men min økonomi er nu så stærk og teknisk er jeg gældfri i en alder af 45. Det er jeg egentlig lidt stolt af :). Overvejer sommerhus blandt andet.
Kan i anbefale mig en vej?
Har du brug for uvildig økonomisk rådgivning?
Pengemagasinet på DR1 leder efter en familie / et par, der kunne tænke sig at være med i en udsendelse om ”uvildig økonomisk rådgivning”. I skal have en økonomisk udfordring, som I mener kræver uafhængig rådgivningshjælp. Det kan fx handle om økonomitjek, gæld, pension eller boliglån.
Kontakt Jesper Knudsen på jkx@dr.dk eller mobil 29256608.