Når banken går konkurs – Hvad sker der med aftalerne?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
jeg var kunde i Sparekassen Østjylland indtil 2012, hvor banken gik konkurs. Der valgte Sparekassen Kronjylland at fusionere og opkøbe kunderne.
Jeg er nu kunde i Kronjylland, men har bemærket at jeg bliver trukket 750kr i gebyr pr. kvartal. Jeg spurgte så min rådgiver om gebyret, og han har så fundet en serviceaftale frem til mig fra Sparekassen Østjylland. Det er en døgnboksaftale jeg havde dengang i Sparekassen Østjylland, hvor jeg også havde en kode til brug af døgnboksen.
Men jeg mener dog IKKE at aftalen kan være gyldig, når jeg har skrevet under på en kontrakt fra Sparekassen Østjylland, og endda IKKE engang fået nogen kode eller brik til en døgnboks i Kronjylland.
Så kan en aftale fra 2009 stadig være gyldig, selvom man aldrig har hørt nogen om døgnboksaftale i den nye bank?
Eller er der nogen der ved hvad der sker med serviceaftaler når ens bank går konkurs og en anden bank overtager?
Har du en løbende aftale med en forretning eller en bank fortsætter aftalen uændret hvis forretningen/banken overtages af eller fusionerer med en anden.
Få straks slettet aftalen og tal med sparekassen om, at du ikke har gjort brug af døgnboksen de sidste mange år. I bedstefald kan du måske få refunderet det betalte gebyr for en periode.
Set i bagspejles klare lys burde du have reageret tidligere på hævningen af et årligt gebyr på 3.000 kr. og et evt. krav om refundering/ tilbagebetaling af den del af gebyret som er mere end 3 år gammel vil i dag være forældet.