Rentefradrag
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
Jeg håber I kan hjælpe med, hvad jeg skal oplyse til Skat ift. rentedrag, da jeg har nogle lån, som jeg har oplyst herunder:
Ikanobank:
Restgæld: 75735,30
Rente: 15,79
Afdrag: 1500
BasisBank
Restgæld: 27.863,69
Rente:
Afdrag: 854,77
Banknorwegian
Restgæld: 117.502,98
Rente: 24,64
Afdrag: 2192,39
Spar Nord:
Restgæld: 19.800
Rentefod: 21%
Afdrag: 739
Gerne det samlet beløb, som jeg skal indberette.
Basisbank:
Rentefod: 21%
jeg ville nok starte med at kikke i din skatte mappe og se hvad er allerede er indberettet.
Det burde gå helt automatisk for de danske banker selv om det ikke fremgår hverken hvor i verden du er eller om det er de danske afdelinger du har konto i.
Ikke for den der norske bank men du skal ha banke til at oplyse dig det rente beløb du har betalt.
Du har fra alle bankerne modtaget et årsopgørelse hvor både de betalte renter fremgår og om de er indberettiget eller ej. Men har du smit papirene væk kan du se det i net bank og på skat.dk hvad der er indberettet.
Den norske bank er " Renter af gæld i udlandet" http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234769
Det var nogle dyre lån. Ville ønske at min opsparing kunne give blot det halve af det i renter. 🙂
Du behøves ikke at indberette noget, det sker automatisk for de danske banker og du får så penge tilbage i skat til næste år, en skjult opsparing.
Norweigan skal du selv indberette.
Men start med at kigge på din forskudsopgørelse, der er formentligt allerede et beløb for renteudgifter.
Så overtag hans lån, til det halve i rente..Så er alle glade
På lånet i Norwegian bliver der tilskrevet flere renter end hvad du afdrager. Kan det virkeligt passe?
DBh Signe