Udenlandsk kapital indkomst
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
2 banker BankNorwegian indberetter selv til skat for de renter man får, men jeg selv skal indberette for Santander Consumer bank, er det korrekt?
Ingen af dem åbenbart.
Det kan det godt være, tænker at det dine banker oplyser er korrekt.- Nogen grund til at betvivle det? Har du kikket i din skatte mappe?
Jeg har aldrig forhørt mig i banken Santander før nu, da jeg har læst man selv skulle oplyse renter til SKAT- det skal man så ikke.
Santander indberetter rente og formue til SKAT, hvilket du kan få bekræftet i din skattemappe.
Bank Norwegian indberetter IKKE, hvilket tydeligt fremgår af din årsopgørelsen pr. 31.12.2017. Du skal selv indberette på blanket 04-012 “selvangivelse for udenlandsk indkomst", men allerede når du opretter kontoen, sender banken dig en “erklæring K-personer" som du skal underskrive og sende til SKAT, Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg.
Jeg har ringet til Bank Norwegian for noget tid siden de sagde de indberetter til SKAT, så det vel sådan det er.
Eller også bytter jeg om på de 2 for man kan ikke ringe til NB
Du spilder både din egen og andres tid.
Det forholder sig som du allerede har fået oplyst, af din årsopgørelse fra Bank Norwegian vil der fremgå
“Vær opmærksom på, at du selv skal angive ovenstående oplysninger til SKAT, inden selvangivelsesfristen. Oplysningerne skal du selvangive via SKATs TastSelv funktion, som er tilgængelig fra medio marts. Når du er logget på TastSelv, vælger du ”Ret årsopgørelsen/selvangivelsen”, og svarer ja til at have udenlandsk indkomst. Yderligere spørgsmål til hvordan du selvangiver oplysningerne, skal du rette til SKAT udland.
Du finder information om denne årsopgørelse på vores hjemmeside http://www.banknorwegian.dk.”;