Privatlivspolitik

Mybankers Privatlivspolitik – senest opdateret 14.08.2024

Mybanker respekterer dit privatliv. Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan Mybanker indsamler og bruger dine personoplysninger. Den beskriver også dine rettigheder over for os, og hvordan du kan udøve dine rettigheder.

For at kunne levere Mybankers tjenester og behandling af personoplysninger såsom marketing og produktudvikling relateret til dette, agerer Mybanker A/S (“Mybanker”) og Lendo AS (“Lendo”) som gensidigt dataansvarlige.

Mybanker leverer tjenesterne til dig som kunde og er din aftalepart. Lendo udbyder de tekniske løsninger såvel som Mybanker platformen og er bankernes aftalepart.

For at udøve dine rettigheder i relation til behandling af dine personoplysninger, anbefaler vi, at du benytter nedenstående kontaktoplysninger til Mybanker. Som kunde er det dog din ret at vælge, hvilken part du vil henvende dig til, når du udøver dine rettigheder. Det er ikke nødvendigt at kontakte både Mybanker og Lendo, da din henvendelse vil dække begge virksomheder som gensidigt dataansvarlige.

Vi er desuden en del af Schibsted Marketplaces, www.schibsted.com.

Det er vigtigt, at du læser og forstår vores privatlivspolitik, før du bruger vores tjenester. Du kan altid kontakte os ved at sende en e-mail til info@mybanker.dk eller ringe + 45 7020 7232.

Mybanker A/S, CVR-nr. 39 57 28 77, Vestergade 18E, 1456 København K.

Lendo AS, Organisasjonsnummer 997 523 814, Hagegata 22, 0653 Oslo, Norge.

 

Vigtige begreber

En personoplysning er en oplysning, der direkte eller indirekte sammen med andre oplysninger kan henføres til en fysisk person. Eksempler på personoplysninger er navn, adresse, telefonnummer, personnummer og e-mailadresse. Også oplysninger om IP-adresse og om brugeradfærd, når du besøger vores hjemmeside, kan være personoplysninger.

Behandling af personoplysninger omfatter enhver aktivitet eller række af aktiviteter, som en personoplysning gøres til genstand for, såsom indsamling, analyse, ændring, registrering og opbevaring.

Den dataansvarlige er den, som alene eller sammen med andre afgør formålet med og midler til behandling af personoplysninger, og som er ansvarlig for, at behandlingen sker i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Databehandleren er den, der behandler personoplysningerne på vegne af den dataansvarlige.

 

Levering af vores tjenester

BANKSKIFTE

Mybanker bankskifte gør det muligt for kunder at oprette en profil på Mybanker platformen baseret på leverede og/eller indsamlede informationer vedrørende finansielt relevante datapunkter. De leverede oplysninger gør det muligt for Mybanker at foretage en analyse af kundens økonomiske situation, som derefter kan matches og benchmarkes mod vores bankpartneres forskellige foruddefinerede parametre for accept af nye kunder.

Hvilke oplysninger behandler vi om dig og hvorfor?

For at kunne levere Mybankers bankskifte service indsamler og analyserer vi data om din økonomi. Dette sker ved, at du opretter en Mybanker profil. Al behandling sker i Mybankers system, og vi giver ikke vores bankpartnere adgang til dine oplysninger, før du selv har valgt at gå i dialog med en foretrukken bank.

Formål med behandlingen:

At tillade brug af Mybankers tjeneste og skabe tilstrækkeligt datagrundlag i din Mybanker profil til at kunne vurdere din profil op mod bankernes parametre for optagelse af nye kunder.

Behandling der gennemføres:

  • Registrering af brugerprofil.
  • Sammenstilling og analyse af oplysningerne og finansielle oplysninger i profil.
  • Matching af kundens profil mod bankernes foruddefinerede parametre og krav.
  • Tilgængeliggørelse af brugerprofil og yderligere dokumentation til foretrukne banker, som kunden har valgt at gå i dialog med.
  • Kontakt via e-mail, sms, telefon, hvis det er relevant.
  • Optagelse af telefonsamtaler.
  • Håndtering af kundeservice.
  • Præsentation af relevante tilbud.
  • Indhentning af data i Tingbogen.
  • Indhentning af data i Motorregistret.
  • Indhentning af samlet rapport fra eSKAT gennem vores samarbejdspartner Uniify, hvis du som kunde vælger at dele sådanne oplysninger.

Kategorier af personoplysninger

Personoplysninger indhentet fra bruger:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Mobiltelefonnummer
  • Civilstand
  • Antal børn
  • Boligforhold
  • Boligudgifter
  • Beskæftigelse
  • Månedlig indkomst
  • Eksisterende gæld
  • Registrerings- & kontonummer
  • Indhentning af yderligere dokumentation som f.eks. lønsedler og dokumentation på beskæftigelse
  • Ejendomsindehaver
  • Oplysninger om registrering i RKI

I de tilfælde, hvor du har en medansøger, beder vi dig også om at formidle følgende oplysninger om denne:

  • Fødselsdato
  • Beskæftigelse
  • Månedlig indkomst

Hvis du har valgt at gå i dialog med en af vores bankpartnere, kan denne bede om, at yderligere dokumentation som f.eks. lønsedler og dokumentation på beskæftigelse uploades via Mybanker for at tilgængeliggøre dem for banken.

Personoplysninger indhentet fra tredjeparter:

  • Data fra Skatteforvaltningen, hvis du vælger at uploade disse data. Disse datapunkter består af oplysninger fra din årsopgørelse.

For en mere udførlig beskrivelse af relevante datapunkter, se link

  • Data fra Tingbogen. Disse datapunkter består af oplysninger vedrørende din ejendom eller den ejendom, du ønsker at anskaffe, såsom registreringsdata vedrørende ejendommen og hæftelser i den, samt typer af lån og lånedetaljer.

For en mere udførlig beskrivelse af relevante datapunkter, se link

  • Data fra Motorregistret. Disse datapunkter består af detaljer vedrørende dit køretøj, samt information om ejerskab og hæftelser.

For en mere udførlig beskrivelse af relevante datapunkter, se link

Hvilke kilder indhenter vi dine personoplysninger fra?

Udover de personoplysninger, du manuelt deler med os gennem oprettelse af din brugerprofil, indsamler vi også personoplysninger fra Motorregistret samt informationer om gældsforhold fra Tingbogen.

Mybanker tilbyder at indhente data fra Skatteforvaltningen baseret på vores eSKAT licens med det formål at tilføje eSKAT data til din brugerprofil.

Hvem ellers får adgang til mine personoplysninger?

Når du har oprettet en profil på Mybankers platform, vil vi foretage en samling og analyse af dine finansielle oplysninger, som holdes op mod med vores bankpartneres krav for de aktuelle låneprodukter. Vi vil så, hvis aktuelt, vise en liste over relevante banker og deres tilbud, som du frit kan sammenligne og vurdere. Hvis du vælger at gå i dialog med en bank, vil vi give den aktuelle bank adgang til oplysninger fra din brugerprofil. Hvis du vil se og læse mere om, hvem vi samarbejder med, kan du følge linket nedenfor.

De långivere, som får adgang til din brugerprofil, er dataansvarlige for deres egen behandling af personoplysninger. Du kan læse mere om bankernes generelle krav til låntagere og politik for behandling af personoplysninger på de respektive långiveres hjemmeside.

For en fuldstændig oversigt over vores bankpartnere henvises til denne side: Mybankers samarbejdspartnere.

Hvis du benytter dig af funktionaliteten, hvor din eksisterende bank kan kontakte dig, og afgiver dit eksplicitte samtykke dertil, vil vi dele oplysningerne med din eksisterende bank med det formål at give din bank mulighed for at fastholde dig som kunde og eventuelt komme med et forbedret tilbud til dig.

Vi anvender Mailchimp/Mandrill (The Rocket Science Group, LLC) til e-maildistribution i deres egenskab af databehandler.

Vores kundeservicetjeneste drives via et tredjepartssystem, som hedder Adversus (https://www.adversus.io). Ved henvendelse til kundeservice på telefon eller e-mail opbevares dine data i Adversus-systemet. Opbevaring og behandling af dine data vil altid være i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Retsgrundlag:

Vores behandling af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan tilbyde vores bankskifte service til dig og er dermed nødvendig af hensyn til opfyldelse af en kontrakt, som den registrerede er part i, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b. Hvis du vil modsætte dig denne type behandling, kan vi desværre ikke tilbyde vores tjenester.

I tillæg er enkelte moduler i vores bankskifte service baseret på retsgrundlaget samtykke. Dette er tilfældet, hvis du benytter dig af den valgfri funktionalitet i at lade din eksisterende bank kontakte dig. Når retsgrundlaget er samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte Mybanker. Kontaktoplysninger fremgår øverst under ”Hvem står bag Mybanker/kontakt” i vores Forretningsbetingelser. Det præciseres, at hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af Mybankers behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke op til tidspunktet fra tilbagetrækningen.

RENTEOVERVÅGNING

I tilfælde af at der ikke er relevante banker for brugeren af Mybanker bankskifte service på tidspunktet for oprettelse af profilen, tilbyder Mybanker brugere, der opfylder visse kriterier, at være tilmeldt tjenesten renteovervågning. Når det er relevant, vil renteovervågningstjenesten overvåge ændringer på markedet og kommunikere til kunden, når det kan være relevant at lave en ny ansøgning i Mybankers bankskifte service.

Formål:

Formålet med behandlingen er at kunne tilbyde en tillægstjeneste til bankskifte service for de kunder, der ikke opnåede ønsket resultat ved brug af vores bankskifte service. Med renteovervågning er formålet at kunne overvåge ændrede omstændigheder vedrørende et realkreditlån for at indikere, hvornår det vil være hensigtsmæssigt at vurdere kunden op mod bankernes parametre og dermed starte bankskifte processen på ny.

Behandling der gennemføres:

Monitorering af lånedetaljer vedrørende dit realkreditlån og kommunikation af relevante ændringer i tilfælde af, at renteovervågning kommer til anvendelse.

Kategorier af personoplysninger:

Personoplysninger indhentet fra bruger:

Tjenesten er baseret på de samme datapunkter, som er indhentet i forbindelse med oprettelsen af en Mybanker bankskifte brugerprofil, hvilket er beskrevet ovenfor under bankskifte service. Tjenesten benytter følgende datapunkter fra din bankskifte profil:

  • Kontaktoplysninger
  • Långiverinformation
  • Løbetid
  • Rentesats
  • Data om afdragsfrihed hvis relevant

Personoplysninger indhentet fra tredjepart:

I tillæg indhentes følgende oplysninger fra realkreditinstitutter vedrørende det aktuelle realkreditlån:

  • Fondskode
  • Kurs
  • Rentetilpasningsinterval (data om frekvens af rentetilpasning)
  • Refinansieringsinterval (data om frekvens af refinansiering)

Hvem ellers får adgang til mine personoplysninger?

Vi deler ikke dine personoplysninger med tredjeparter som følge af behandlingen, der finder sted i renteovervågningen. Vi kommunikerer ændringer til dig som bruger af tjenesten og kan opfordre dig til at starte en ny Mybanker bankskifte proces. Hvis du vælger at følge vores opfordring, vil behandlingen som beskrevet ovenfor under “Bankskifte” starte på ny.

Retsgrundlag:

Vores behandling af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan forfølge vores legitime interesse i at tilbyde tillægstjenesten renteovervågning til dig, og vi har vurderet, at dine interesser eller grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder ikke går forud for denne legitime interesse, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

Du har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen: Du har ret til – af grunde der vedrører din særlige situation – at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger, hvor hjemlen er artikel 6, stk. 1, litra e) eller f), herunder profilering baseret på disse bestemmelser. Mybanker må derefter ikke længere behandle personoplysningerne, medmindre Mybanker påviser vægtige legitime grunde til behandlingen, der går forud for dine interesser, rettigheder og frihedsrettigheder, eller behandlingen er nødvendig for, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.

Opbevaringsperiode for vores tjenester

Vi behandler dine data med henblik på at tilbyde Mybanker bankskifte service og renteovervågning, så længe du har et kundeforhold med Mybanker. Hvis du ikke interagerer med din profil i en 12 måneders periode, betragtes din bruger som inaktiv. Dit kundeforhold med Mybanker betragtes som afsluttet 24 måneder efter, at din profil blev inaktiv. Personoplysninger, der forekommer i fakturagrundlag, opbevares i overensstemmelse med lovkrav i Bogføringsloven.

 

Behandling af dine personoplysninger til markedsføringsformål

Formål:

At markedsføre Mybankers egne tjenester, kunne tilbyde yderligere nærliggende tjenester (såsom krydssalg) og for at sikre korrekt fakturering til vores marketingpartnere.

Behandling der gennemføres:

  • Segmentering
  • Fremsendelse af e-mail fra Mybanker
  • Direkte markedsføring via brev
  • Analyse af markedsføring

Kategorier af personoplysninger:

  • Navn
  • Fødselsdato
  • E-mailadresse
  • Geografisk position
  • Pseudonymiseret ansøgningsdata

Hvilke andre virksomheder kan få adgang til dine personoplysninger? 

Andre databehandlere, som kan få adgang til dine data til markedsføringsformål, er Mailchimp/Mandrill (The Rocket Science Group, LLC) (e-maildistributør).

Lovgrundlag: 

Vores behandling af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan forfølge vores legitime interesse i at markedsføre vores tjenester til dig, og vi har vurderet, at dine interesser eller grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder ikke går forud for denne legitime interesse, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

Du har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen: 

Du har ret til – af grunde, der vedrører din særlige situation – at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger, hvor hjemlen er artikel 6, stk. 1, litra e) eller f), herunder profilering baseret på disse bestemmelser. Mybanker må derefter ikke længere behandle personoplysningerne, medmindre Mybanker påviser vægtige legitime grunde til behandlingen, der går forud for dine interesser, rettigheder og frihedsrettigheder, eller behandlingen er nødvendig for, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.

Hvis personoplysninger behandles med henblik på direkte markedsføring, har du til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger til sådan markedsføring, herunder at gøre indsigelse mod profilering i det omfang den vedrører direkte markedsføring. Hvis du gør indsigelse mod behandling med henblik på direkte markedsføring, må personoplysningerne ikke længere behandles til dette formål.

Opbevaringsperiode: 

Vi behandler dine data til dette formål, så længe du anses for at have et kundeforhold med Mybanker. Hvis du ikke interagerer med din Mybanker profil i en 12 måneders periode, betragtes din bruger som inaktiv. Dit kundeforhold med Mybanker betragtes som afsluttet 24 måneder efter, at din profil blev inaktiv.

Formål: 

At markedsføre Mybankers tjenester på annoncenetværk som f.eks. Meta, Google og Bings markedsføringsnetværk.

Behandling der gennemføres:

  • Segmentering
  • Analyse af markedsføring
  • Rapportering til affiliate-netværk
  • Oprettelse af ”lookalike audiences” og ”adapted audiences” på Meta
  • Oprettelse af ”similar audience” på Google Adwords

Kategorier af personoplysninger:

  • Navn
  • Fødselsdato
  • E-mailadresse
  • Geografisk position/lokation (by)
  • Pseudonymiseret ansøgningsdata
  • Afidentificerede ansøgningsevents
  • Enheds- og browserinformation

Hvilke andre virksomheder kan få adgang til dine personoplysninger? 

Andre databehandlere, som kan få adgang til dine data til markedsføringsformål, er Bing, Meta Platforms Inc. og Google LLC. Adtraction er en dataansvarlig, som kan få adgang til dine persondata.

Lovgrundlag: 

Vi deler dine data med Facebook, Microsoft og Googles markedsføringsnetværk på grundlag af dit samtykke. Når vi bruger dine data i Schibsted-netværket, er behandlingen på grundlag af legitim interesse, hvor det er vores vurdering, at behandlingen ikke forårsager nogen væsentlig krænkelse af din integritet.

Opbevaringsperiode: 

Vi behandler dine data til dette formål, så længe du anses for at have et kundeforhold med Mybanker. Hvis du ikke interagerer med din Mybanker profil i en 12 måneders periode, betragtes din bruger som inaktiv. Dit kundeforhold med Mybanker betragtes som afsluttet 24 måneder efter, at din profil blev inaktiv.

 

Produktudvikling

Formål:

At kunne overvåge og udvikle Mybankers tjenester.

Behandling der gennemføres:

  • Gennemgang og analyse af, hvordan brugere interagerer med vores tjeneste.
  • Bygning og brug af kunstig intelligens modeller til at forbedre vores produkter og brugeroplevelser.
  • Bygning og brug af kunstig intelligens modeller til at optimere vores markedsføring.

Kategorier af personoplysninger:

  • IP-adresse
  • Enhedsinformation
  • Browserinformation
  • Geografisk lokation (kun på byniveau)
  • Webstedspecifik data (sprog, relevante URL’er)
  • Pseudonymiserede data fra din Mybanker profil

Hvilke andre virksomheder kan få adgang til dine oplysninger?

Vi bruger databehandlere som Google Analytics til dette formål. Disse databehandlere bruger cookies og andre teknikker til at indsamle data om brugeradfærd og brugerens enhed (især enhedens IP-adresse, der hentes og gemmes i anonym form). Databehandlerne gemmer denne information i en pseudonymiseret brugerprofil. Hverken Mybanker eller databehandlerne vil nogensinde bruge denne information til at identificere enkeltpersoner eller matche dem med andre informationer vedrørende en individuel bruger.

Lovgrundlag:

Vi behandler dine persondata til produktudviklingsformål baseret på Mybankers legitime interesse. Mybanker har foretaget en legitim interessevurdering, hvor vi har konkluderet, at behandlingen til dette formål ikke forårsager nogen væsentlig krænkelse af din integritet.

Din ret til at gøre indsigelse mod behandlingen:

Vi beskytter din integritet og vil kun behandle dine persondata til dette formål, så længe du vælger det. Du kan afvise dele af dataindsamlingen til produktudvikling og analyse gennem dine cookieindstillinger. For at fravælge øvrig databehandling til dette formål, kontakt os på info@mybanker.dk, og vi vil ophøre med at behandle dine data.

Opbevaringsperiode:

Google Analytics sletter data løbende efter 26 måneder.

Mybanker behandler dine data til dette formål, så længe du anses for at have et kundeforhold med Mybanker.

 

Behandling af dine personoplysninger til bekæmpelse af svindel

Formål:

At sikre kundesikkerhed, forebyggelse af svindel og identitetstyveri.

Behandling der gennemføres:

  • Analyse af aktiviteter forbundet med mistænkelige aktiviteter.

Kategorier af personoplysninger:

  • CPR-nummer
  • IP-adresse
  • Telefonnummer
  • Adresse
  • E-mailadresse

Lovgrundlag:

Legitim interesse i at opretholde kundesikkerhed og forebygge svindel. Det juridiske grundlag for behandling af dine persondata er legitim interesse, hvor det er vores vurdering, at behandlingen ikke forårsager nogen væsentlig krænkelse af din integritet.

I tilfælde, hvor Mybanker kan have en juridisk forpligtelse til at modarbejde svindel, er behandlingen baseret på sådanne juridiske forpligtelser.

Din ret til at gøre indsigelse mod behandlingen:

Vi beskytter din integritet, og du kan til enhver tid anmode om oplysninger om vores behandling til dette formål ved at kontakte os på info@mybanker.dk. Bemærk, at vi til dette formål har ret til at hævde, at vores legitime interesse vejer tungere end dine integritetsrettigheder.

Opbevaringsperiode:

Vi behandler dine data til dette formål, så længe du anses for at være en kunde hos Mybanker, eller, hvis relevant, vi har underrettet de relevante myndigheder.

 

Hvordan dine personoplysninger deles med andre parter

Når Mybanker behandler persondata, deles dataen nogle gange med andre parter. Disse andre parter er enten:

  • Databehandlere, hvilket betyder virksomheder, der opererer under en bindende juridisk aftale med Mybanker. De kan kun behandle data til de specifikke formål, som Mybanker tillader dem, og kun bruge andre tredjeparter i den behandling, som Mybanker tillader. Eksempler kan omfatte Amazon Web Services, Servicenow og lignende virksomheder.

eller

  • Dataansvarlige, hvilket betyder virksomheder, der bruger data uafhængigt og har fuldt ansvar over for brugeren for virksomhedens brug af brugerens persondata til de specifikke formål, dataen deles for. De har også fuldt ansvar for eventuelle tredjeparter, der kan være involveret i behandlingen af brugerens persondata. Mybanker deler kun dine data, når det er nødvendigt for at levere vores tjeneste til dig – f.eks. når dine data deles med kreditorer for at levere vores sammenligningstjeneste, eller når vi har dit samtykke til at dele dine data til markedsføringsformål med dataansvarlige som Facebook eller Google.

Derudover kan vi dele persondata på anmodning med offentlige myndigheder som Finanstilsynet eller Politiet, når vi vurderer, at vi er juridisk forpligtet til at gøre det. I visse tilfælde kan vi dele data med de samme myndigheder på eget initiativ, hvor vi vurderer, at Mybanker har en legitim interesse, hvis vores tjenester er blevet brugt til svindel eller anden ulovlig aktivitet.

 

Hvor behandler vi dine personoplysninger?

Vi arbejder altid for at behandle oplysninger om dig inden for EU/EØS, og alle vores IT-systemer er inden for EU/EØS. Under visse forhold kan vi have brug for at overføre informationen til et land uden for EU/EØS, for eksempel hvis vi deler dine personoplysninger med en databehandler, der er etableret eller har en underleverandør, der er etableret i eller gemmer data i et land uden for EU/EØS. Behandleren kan under sådanne omstændigheder kun få adgang til dele af informationen, der er relevant for formålet (f.eks. logfiler). I sådanne tilfælde har vi indgået en databehandleraftale, der giver os kontrol over vores data.

Mybanker deler personoplysninger med databehandlere og dataansvarlige uden for EU/EØS i overensstemmelse med kravene i Persondataforordningen “GDPR” kapitel 5.

Uanset hvilket land dine personoplysninger behandles i, tager vi alle rimelige juridiske, tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at beskyttelsesniveauet er det samme som inden for EU/EØS. Der udføres forskellige sikkerhedsforanstaltninger baseret på årsagen til, at dataoverførslen finder sted. Mybanker bruger sikkerhedsforanstaltninger som kryptering, af-identificering, dataminimering og kontraktklausuler med supplerende foranstaltninger for at opretholde vores brugeres rettigheder, når data overføres uden for EU/EØS.

Udover specifikke sikkerhedsforanstaltninger nævnt ovenfor overfører Mybanker kun data uden for EU/EØS i tilfælde, hvor det vurderes, at landet, som data overføres til, sikrer et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau som bestemt af EU-Kommissionen (GDPR artikel 45), eller når overførslen finder sted med standard kontraktklausuler som defineret af EU-Kommissionen for at regulere sådanne overførsler under GDPR artikel 46.2 (c), og hvor vi har udført risikovurdering af implikationerne for brugeren ved overførslen af dataen og har implementeret relevante og nødvendige sikkerhedsforanstaltninger.

For mere information om hvordan vi overfører personoplysninger eller hvilke sikkerhedsforanstaltninger, der er implementeret, venligst brug kontaktinformationen, der findes i sektionen “Hvad er den enkleste måde at kontakte os på angående persondata”.

 

Hvad er dine rettigheder som registreret?

Ret til indsigt: Du har ret til at få vores bekræftelse på, om vi behandler personoplysninger om dig, og i givet fald at få en kopi af dine personoplysninger og en række øvrige informationer om vores behandling af dine personoplysninger, herunder bl.a. formålet, kategorier af behandlede oplysninger, kategorier af modtagere, påtænkt behandlingsperiode og kilder.

Ret til begrænsning af behandling: Du har ret til at opnå begrænsning i vores behandling af dine personoplysninger i tilfælde, hvor 1) du bestrider rigtigheden af de behandlede oplysninger i perioden, indtil vi har haft mulighed for at fastslå, om oplysningerne er korrekte, 2) behandlingen er ulovlig, og hvor du ikke ønsker oplysningerne slettet, 3) vi ikke længere har brug for oplysningerne til de anførte formål, men de er nødvendige for at fastslå, gøre gældende eller forsvare retskrav, eller 4) du har gjort indsigelse mod behandlingen i den periode, hvor det kontrolleres, om vores legitime interesser går forud for dine legitime interesser.

Ret til at gøre indsigelse mod visse typer behandling: Du har ret til ikke at modtage direkte markedsføring og til at gøre indsigelser mod behandling af personoplysninger baseret på en interesseafvejning og baseret på offentlige interesser. Læs mere om de specifikke retsgrundlag under de respektive formål. Hvis du gør indsigelser mod direkte markedsføring, vil vi ophøre med behandlingen af dine personoplysninger til dette formål samt ophøre med alle former for direkte markedsføring.

Ret til dataportabilitet: Hvis vores ret til at behandle dine elektroniske personoplysninger er baseret på enten dit samtykke eller opfyldelse af en kontrakt med dig, har du ret til at anmode om, at oplysningerne om dig, og som du har videregivet til os, overføres til en anden dataansvarlig (såkaldt dataportabilitet). En forudsætning for dataportabilitet er, at overførslen er teknisk mulig.

Ret til at blive glemt: Du har i nogle tilfælde ret til at få dine personoplysninger slettet, f.eks. hvis personoplysningerne ikke længere er nødvendige til de formål, hvortil de er indsamlet. Bemærk, at Mybanker nogle gange er nødt til at gemme visse oplysninger i henhold til lovgivningen og derfor ikke sletter oplysningerne. Læs mere under de respektive formål.

Ret til berigtigelse: Du har ret, uden unødig forsinkelse, til at få dine personoplysninger berigtiget. Afhængigt af formålet med behandlingen har du også ret til at få fuldstændiggjort ufuldstændige personoplysninger.

Du udøver dine rettigheder ved at kontakte os. Se kontaktoplysninger ovenfor.

 

Automatiseret beslutningstagning – hvad er det?

Automatiseret beslutningstagning er beslutninger udelukkende baseret på automatisk behandling af dine data. Formålet med Mybankers automatiske beslutningstagning er at sikre, at sammenligningen af de formidlede finansielle data indhentet i bankskifte servicen op mod bankernes parametre, som beskrevet ovenfor, bliver korrekt.

 

Machine Learning & Kunstig Intelligens

For at opnå bestemte formål bruger vi machine learning og træning af modeller til at lave forudsigelser og tage beslutninger baseret på historisk data. Den data, som bruges til at træne algoritmiske modeller, kan inkludere af-identificeret eller pseudonymiseret persondata.

 

Vores brug af cookies

Mybanker ønsker at tilbyde en overskuelig hjemmeside med det indhold, der er mest relevant for dig. For at kunne gøre det bruger vi teknologier, som kan indsamle oplysninger om dig, og om hvordan du og andre bruger Mybankers hjemmeside. Når du besøger Mybankers hjemmeside, beder vi derfor om dit samtykke til at sætte cookies. Accepterer du alle eller kun nødvendige cookies, gemmes der cookies på din enhed. For yderligere information om vores cookies, og hvordan du kan administrere vores brug af cookies, henviser vi til vores Cookiepolitik.

 

Hvad betyder det, at Datatilsynet er tilsynsmyndighed?

Datatilsynet er ansvarlig for at føre tilsyn med anvendelsen af databeskyttelsesreglerne i Danmark. Hvis du som individ mener, at Mybanker behandler personoplysninger på en ulovlig eller forkert måde, kan du derfor klage til Datatilsynet. Se www.datatilsynet.dk for mere information.

 

Sådan kontakter du os lettest i forbindelse med spørgsmål om beskyttelse af personoplysninger

Hvis du har spørgsmål til Mybankers behandling af personoplysninger, er du velkommen til at sende en e-mail til info@mybanker.dk.

 

Ændringer

Vi kan foretage ændringer i vores privatlivspolitik. Ved opdateringer, som er af afgørende betydning for vores behandling af personoplysninger (såsom ændring af de angivne formål eller kategorier af personoplysninger) eller opdateringer, der ikke er kritiske for behandlingen, men som kan være afgørende for dig, vil du få information fra Mybanker i god tid, før opdateringerne træder i kraft.