Jyden

Forum-svar oprettet

Viser 15 indlæg - 226 til 240 (af 830 i alt)
  • Indlæg
  • Ja, gad vide hvad de bankansatte har af personaletilbud på indlån, når man idag i aviserne læser om de fantastiske gode tilbud pengeinstitutpersonalet kan få udlånsrenten til. Danske Bank en kassekredit på 500.000 kr. til 3,6 % i rente og Nykredit ned til 2,75 %

    FIH bank

    in: Privatøkonomi #182988

    Du har ret det burde jeg havde præciseret.
    Hvis vi skal kikke på alternetiver til FIH Bank – konti man måske ikke lige kan læse ud af mybankers lister, og selvfølgelig alt efter hvordan man tror renten vil udvikle sig, og chancen/risikoen for at man skal bruge pengene på et tidspunkt, så kunne man måske se på
    Skjern Banks Højrente trappe 2015 der åbner igen den 1.juli og hvor renten de næste tre år er 1,5 %, 3% og 4,5 % og der kan hæves uden dekort eller

    Den Jyske Sparekasses konto over 5 år med 14 dages opsigelse og en rente der stiger fra 0,55 % til 5,55 %,

    blot som et tip. Der kan findes andre ordninger rundt om i landet der er fornuftige alt efter hvad man tror og ønsker, som jeg gerne ser offentliggjort på denne tråd.

    FIH bank

    in: Privatøkonomi #182956

    Jeg synes det er et rigtig godt koncept de har på opsparing og bruger det selv, men som altid hold dig under 740.000 kr. i indskud.

    Gebyr

    in: Privatøkonomi #182876

    Og så kan vi idag i pressen læse om hvormeget bankerne tjener på at vi selv sidder og bruger netbanken, og så vil BRF kreditbank og visse andre have gebyr oveni den rentevinst de allerede har. Se bl.a. Mybanker i medierne på forsiden ovre til ventre.

    Hej Peter32,

    Generalen må naturligvis svare for sig selv, så det skal jeg ikke blande mig i, men hvis det er sådan af kunder der har sat sig lidt ind i tingene skal behandles dårligere og at forhandle om 1 -2 % ikke skulle være iorden, så ved jeg snart ikke. Jeg er rystet over din holdning.

    Jeg synes også Generalen har gjort godt rede for at lånet i Expres Bank var et gratis lån, og det skulle man da være et skarn hvis man ikke tog imod ved køb af en vis størrelse istedet for at trække det straks på egne konti, når det nu er det detailhandelen vil konkurrere på. Nu ved jeg ikke om du er bankmand, men man kan snart få den opfattelse at bankfolk har så favorable personalevilkår at det der foregår ude i samfundet – uden for osteklokken, er helt uinteressant, men her er det dog kunderne det drejer sig om.

    Det er jo sund fornuft, især hvis “brillemanden" ikke ville give noget rabat istedet for den gratis financiering.
    Jeg fatter dog ikke at nogen af dem der har disse “gratis ordninger" samtidig tillader sig at tage gebyr for betaling med kreditkort – hvis de gør det er der stor chance for at miste mig som kunde, da der jo så ikke er sammenhæng i tingene.

    Jeg synes det er meget væsentligt at vi får eksempler som GPs frem på denne debatside, så vi alle kan lære af alle de tossestreger der bliver foretaget fra pengeinstitutternes side i øjeblikket. Så kan hver især jo handle derefter.

    Hvis ikke der kommer en anstændig og fair opførsel fra bankernes side tror jeg de efter sommerferien kommer til går en “flytte" periode igennem med de tiltag der kan være undervejs.

    Gebyr

    in: Privatøkonomi #182570

    En netbank der ikke har andre måder at betjene kunderne på bør selvfølgelig ikke tage gebyr for netbank, uanset om det er lidt eller meget. Forøvrigt har BRF kreditbank nu også nedsat indlånsrenten fra f.eks. 1,25 % til 1,15 % kan jeg konstatere.
    Det er iøvrigt en af mine tidligere kunder en forhenværende bankmand (der var for klog til at blive i banken) der har lært mig at man aldrig skal betale gebyr. Vi sad og forhandlede en kontrakt til 14 mill. kr. og han meddelte så at han ikke ville betale et gebyr på 30 kr. om måneden som lå som standart i materialet. Det kunne jeg godt forstå og måtte hjem og se hvordan det igrunden havde sneget sig ind. Det viste sig at være en “talsnedker" i vores hovedkontor der af uransagelige årsager havde fået sneget sådan et gebyr igennem systemet i virksomheden – ganske uloisk og uden at tænke på de konsekvenser sådan et pladdergebyr kunne skabe, men han fik sit budget til at stemme, og han er nu forhenværende. Indtil dette gebyr blev permanent fjernet måtte vores bogholderi hver måned bøvle manuelt med at fjerne det, men det viser kun at gebyrer er noget fanden har skabt og det skal man tænke sig godt om inden man indfører. Min daværende kunde er ikke blevet rig af ingenting, han nægter at betale nogen som helst form for gebyrer til nogen, og selvfølgelig er det ikke kun på at nægte at betale gebyrer han er blevet rig på , men ved etablering af en god forretning og hårdt arbejde, men at lave 500 mill kr. over nogle få år tager jeg hatten af for.
    Jeg har iøvigt deltaget i en fokusgruppe om et finansielt produkt, og her viste det sig at folk vest for Storebælt er meget mod gebyrer da de slører priserne, mens dem der bor øst for Storebælt var knap så store modstandere. Det pågældende produkt er blevet indført uden gebyrer og en kanon succes.

    Det er ikke rigtigt. Jeg har et nært eksempel på en trofast rimelig stor (millioner) kunde i Danske Bank og ingen andre steder, som de gerne mødte op og lykønskede mv. når der var lejloighed til det, men der skete ikke noget radikalt før han flyttede nogle engagementer til at andet pengeinstitut, så vågnede de op, og der var ikke det der næsten ikke kunne lade sig gøre.

    Er der ingen har har løsningen på “dollarkonto" problematikken ?

    Jeg ved ikke om man skal le eller græde over sådan et møde. Jeg har en forbindelse der har været ude for noget der ligner det du beskriver – blot i Nordea. Man havde ikke set på hvad vedkommende beskæftgede sig med med uanset at det tydeligt fremgik af stillingsbetegnelsen, og burde afholde enhver fornuftig banksælger til at komme med løse påstande,tilbud mv. som overhovedet ikke var gennembearbejdet og fyldt med fejl.

    Jeg forlanger ikke selv at en bankansat skal have styr på alle tal på forskellige områder, men skulle jeg møde en sådan i den nærmeste fremtid, vil jeg f.eks. ønsker at de har læst den netop udkomne publikation “Finansiel Stabilitet" fra Danmarks Nationalbank, så det kan være du skulle sende din banksælger et eksemplar til godnatlæsning, hvis hun ikke selv har sørget for at blive opdateret. Man må vel kunne forvente lidt interesse for sit arbejde.

    I Jyllands Posten den 9.juni 2012 idag kan du læse følgende overskrift:

    “Ekspert: Din bankrådgiver er en cykelhandler. Søger man rådgivning i banken, bør man væbne sig med sund fornuft og en kritisk indstillling lyder det fra en professor i økonomi. Din rådgiver er en sælger lyder den gyldne lære fra professor i økonomi Peter Løchte Jørgensen fra Aargus Universitet"
    Og så kommer der stof om banksælgere.

    Nu tænker jeg ikke det varer længe før man fra Finansrådet reagerer ved at råbe ud i rummet. “En bankrådgiver er en rådgiver" hvor tit har de ikke gjort det når disse mennesker bliver kaldt sælgere og ikke rådgivere.

    På bagiden af Jyllands Postens erhvervstillæg har Lars Nielsen et herligt skriv om Nykredits TV reklamer om “banke" og undersøgelsen af hvor få besøgende der er i bankerne og hvordan du bliver mønsterkunde i banken – det må lige være noget for GP.
    Den konkluderer bl.a. “Bankdirektører er også mennesker.Husk det.Det kan være de har kørt deres bank i sænk sammen med bestyrelsen eller har været tæt på det. Men derfor skal de da fortsat have deres millionløn og millionpension. At du skal betale mere i rente og gebyr på grund af deres fejltagelser er en tilfældighed. Det er faktisk unfair af dig overhovedet at have den slag tanker."

    Nej, det virker som om Danske Bank er i panik, selv for rigtig gode kunder, og jeg er derfor af den opfattelse af det er helt deres egen skyld at de i imagemålinger gennem årene falder og falder, som jeg tidligere har gjort opmærksom på.
    Desværre er de ene om det, og jeg mener det er pengeinstitutsektoren er ude i noget værre snavs som jeg ikke fatter. Den 1. juni i Jyllands Postens erhvervstillæg Lars Rhode, ATP citeret for at internationalt er finanssektoren at sammenligne med brugtvogsforhandlere. Vi skraber bunden.

    Selvfølgelig skal kunderne reagere så hurtigt som muligt på fejl i træk på deres dankort og kreditkort. Men at 19 ud af 20 banker giver så forkerte oplysninger er forkasteligt, men sådan er det når man ringer til et eller andet callcenter eller snakker med en “alm." medarbejder, hvis de ikke får stolen for døren.
    Det allermest forkastelige synes jeg dog er den valne holdning Finansrådet giver udtryk for – det er så lallet at det ikke kan beskrives. Finansrådet må selvfølgelig gå i kødet på medlemmerne – som man opfører sig hjælper man ikke pengeinstitutterne til et ordentligt image.
    Det er udmærket at DR kontant tager sådanne emner op og er med til at udbrede kendskabet til de rettigheder kunderne har, selvom det ikke passer ind i bankernes kram. Men selvfølgelig har kunderne selv et ansvar for at få gang i fejlretning inden der går for længe, ingen tvivl om det.

    Jeg tror faktisk godt det kan være svært. Mange banker har måske haft dollarkonti hvor man kunne sætte penge ind og spekulere i dollarkursen over nogle år, men kommer vi til det mned konti i andre valutaer og konti i udlandet er rådgivningen mange steder elendig, selv i banker der har filialer i udlandet har jeg erfaret gennem familie der har været instationeret i udlandet.

    Der er en anden tråd her på mybanker om American Express kreditkort i USdollar hvor “Amex love" har nogle oplysninger, men jeg aner ikke omsådan en kreditkonto må gå i plus hos dem, det er ikke alle selskaber den må¨det, og det er selvfølgelig heller ikke gratis med det kort, og jeg aner hller ikke noget om kurser og lign. men blot et evt. forslag. Vi hører hvis du finder ud af noget ?

Viser 15 indlæg - 226 til 240 (af 830 i alt)