Jeg har gennem nogen tid registreret at Generalen er blevet en varm fortaler for Danske Bank, så noget må være sket siden den 15/1.2008 hvor Generalen skriver
“Jammen det viser jo bare igen, at Danske Gebyrbank er en rigtig lortebank."
Så det er jo kun godt for banken at der er nogen der ser mere positivt på den end tidligere.
Helt så nemt med at omvende mig går det dog ikke. Et godt image er efter min mening noget man skal gøre sig fortjent til, og ikke noget man får af annoncer og TV-reklamer.
Jeg vil derfor gerne se Danske Banks ændrede opførsel udmøntet i praksis inden jeg forfalder til den store ros. Man må håbe for dem at deres tiltag virker og ikke er tomme ord, som man så tit har set – det kan næsten også kun gå en vej. Det er dog en stor opgave at få ændret kulturen i sådan en organisation – for “som herren er – så er hans svende", og sådan en ændring kommer ikke fra dag til dag.
For nogen tid siden var jeg inde i Danske Bank i Kirkegade i Vejle, (tidl. BG Bank) hertil er flyttet Danske Banks afdeling i Torvegade, og det kultursammenstød der her flere år efter sammenlægningen af de to banker var slående. Jeg skulle have ændret en lille fast betaling, der kører i et system i banken jeg ikke selv kunne ændre den i, hvad ellers var det første jeg fik og vide – dog kunne man heller ikke selv finde ud af det, så endnu en medarbejder kom til og en til og endelig en tilkaldt kvinde der arrogant meddelte at hun var fra Danske Bank (som om de andre ikke også var det – men har åbenbart været gamle BG medarbejdere) og hun kendte derfor ikke noget til hvad der skulle gøres. På det tidspunkt – efter ca. ½ time var kommet det tidspunkt at jeg måtte sige “Kære venner , jeg er sikker på i sammen finder ud af dette – og lykkes det ikke ringer I til mig."
De ringede et par dage senere og fortalte, at nu havde de fundet ud af det – og det var BG eller DB folk ved jeg ikke.