Hej
Som beskrevet i vores debatregler, så er debatforummet ikke Mybanker.dks’ brevkasse. Har du spørgsmål til os, så du sende en e-mail (du kan natuligvis også ringe). Så rent undtagelsesvist får du svar i denne debattråd. Jeg besvarer således ikke flere henvendelser til os i denne debattråd.
Vi forsøger efter bedste evne at se efter, hvad der skrives i debatforummet, men når der ligesom direkte lægges op til skænderi og mundhuggeri mellem 2 personer, så tjener debatten intet formål – og indlæggene ødelægger den gode tone. Hvordan vi skriver til skribenter, der ikke overholder vores debatregler, er helt og aldeles andre skribenter uvedkommende. At vi så af og til skriver, når vi sletter et indlæg, hvorfor vi har gjort det, skal ikke tages som udtryk for, at det er noget, som vi gør konsekvent.
Jeg synes også, at tonen til tider kan være noget barsk, og der er måske indlæg imellem, som burde have været slettet. Men det er hele tiden en afvejning, og vi vil nødigt være smagsdommere. Men når et indlæg kun har til hensigt at starte et skænderi om, hvem der har mest ret, nærmest som når 2 personer er dybt uenige og råber af hinanden, så er min/vores accept af et debatindlæg kort.
Og f.s.v.a. de forskellige kommentarer til Amagerbanken – og jeg har overhovedet ingen holdning til folks opfattelse af banken – så kan jeg se, at der faktisk er nogen, der skriver, at de ikke ønsker mere debat om denne bank, og mon så ikke, at debatten stille og roligt ophører herfor. Et debat “dør" jo om et emne, hvis ingen kommenterer på debatindlægget. jeg synes da, at det er i orden at kommentere på nøgletal, solvens mv. for en hvilken som helst bank, og det enten om den er stor eller lille. Det er jo bare gerne fakta.
Og endeligt hvis en skribent bare begynder at oprette flere tråde om samme emne skrevet på en måde, så det kun har til hensigt at få andre til at se “rødt", så er skribenten ikke velkommen (længere) i debatforummet.
Vi har i øvrigt ikke ressourcer til at gennemgå alle debatindlæg 24 i døgnet – for det vil jo kræve mindst 5 fuldtidsmedarbejdere, da indlæg skrives hele tiden, også om natten. Så vi ser indlæggene igennem et par gange om ugen. Og i øvrigt, hvis man er utilfreds med et indlæg, så kan man bare trykke på “anmeld" et indlæg, og så kigger vi nærmere på det hurtigst muligt. Naturligvis med respekt for, at den medarbejder hos os, hvor anmeldelserne havner, ikke lige er optaget af noget, f.eks. møde.
Til sidst vil jeg bare gerne opfordre til, at der tales pænt – og ordentligt i debatforummet. Netop da debatforummet jo gerne skulle være et sted, hvor alle kan komme til orde. For konsekvensen i sidste ende er jo bare, at vi nedlægger debatforummet, da det er alt for ressourcekrævende at holde det igang. Men det vil være rigtigt trist for alle dem, som faktisk får hjælp til hint og andet af alle dem, som godt kan finde ud af at skrive ordentligt.
Med venlig hilsen
Mybanker.dk
Elisabeth Arendt
ea@mybanker.dk